Szykuje się spory remont wzdłuż ul. Chorzowskiej - tramwaj nr 11 będzie kursował częściej?
Dodano:
Czas czytania: 2 min.

Szykuje się spory remont wzdłuż ul. Chorzowskiej – tramwaj nr 11 będzie kursował częściej?

Czy tramwajowa "jedenastka" będzie niebawem kursowała dwa razy częściej? Teoretycznie jest to możliwe, bo spółka Tramwaje Śląskie dobuduje drugi tor na trasie między Rudą Śląską a Chorzowem. Drugi ciąg torów będzie przebiegał niemal po całej długości linii, z wyjątkiem krótkiego odcinka na Chebziu, dzielnicy Rudy Śląskiej.

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę infrastruktury tramwajowej od skrzyżowania z ul. Bytomską w Świętochłowicach aż do ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej - dobudowany zostanie drugi tor. Łącznie przebudowie ulegnie 5300 metrów torowiska. Przebudowane zostaną również przystanki, a także sygnalizacja świetlna. Inwestycja obejmuje też odbudowę warstwy jezdni ul. Chorzowskiej.

Wąskim gardłem jest przejazd pod wiaduktem, gdzie nie ma technicznych możliwości budowy drugiego toru, natomiast cała pozostała część trasy będzie dwutorowa, a to oznacza, że kursująca na tej linii "jedenastka" będzie mogła - przynajmniej teoretycznie - jeździć dwa razy częściej.

Docelowo przepustowość linii będzie niemal dwa razy większa

Przepustowość tej trasy zwiększy się praktycznie dwukrotnie. Tym samym zyskamy możliwość uzyskania nawet dwukrotnie większej częstotliwości kursowania linii nr 11 – mówi dla portalu transport-publiczny.pl Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie – Podkreślam, że jest to teoretyczna możliwość, gdyż o kwestiach tych decydują de facto władze miast za pośrednictwem Zarządu Transportu Metropolitalnego – dodaje.

Czy częstsze kursy tramwaju nr 11 staną się faktem przekonamy się dopiero po ukończeniu przebudowy, a to nastąpi najwcześniej na początku 2021 roku.

Autor / Źródło
Wojciech Kocjan / transport-publiczny.pl

Komentarze (16) DODAJ

tram.fan
Tramwaje Slaskie oglosily ze wybuduja trojkat torowy wzdluz ul.Zelaznej w Lipinach, a w przetargu nie ma nawet malej wzmianki o nim.za to beda zabudowane zwrotnice umozliwiajace skret linii 17 w ulica Barlickiego .System jak w sredniowieczu,powinny sie wstydzic tak prymitywnym rozwiazaniom.Mamy XXI wiek ,a T S wprowadzaja takie beznadziejne rozwiazania techniczne,zamiast unowoczesnic infrastrukture tramwajowya,to cofaja sie do epoki kamienia lupanego.ZENADA i wstyd dla takich fachowcow.
tram.fan napisał/a:
mariola
Najstarsza linia tramwajowa na Śląsku, zawsze radziła sobie na jednym torze. Nawet wtedy gdy tramwak nr 4 kursował z gliwickiej Nowej Wsi do rynku w Chorzowie a później do Placu Wolności w Katowicach. Ciekawe skąd pochodzi ten decydent w Tramwajach Śląskich, który chce utopić kasę w tą przebudowę wymyślając kuriozalne uzasadnienie o zwiększeniu częstotliwości kursowania dzisiejszej 11-tki?
mariola napisał/a:
leni 234
Oglosili NOWINE ze 11 bedzie remontowana.Juz sie zaczyna .....Kiedy rozpoczną się prace ?.....Planujemy w ciągu miesiąca pojawić się z ciężkim sprzętem na ul. 3 Maja. Zaczniemy od strony ul. Katowickiej. Będziemy zamykać ulicę od skrzyżowania do skrzyżowania. Wiemy jak poprowadzić organizację ruchu w trakcie prowadzenia modernizacji. Wszystko jest jeszcze analizowane i zatwierdzane - zaznaczał Jarosław Szmitka, prezes firmy Silesia Invest.TRAMWAJE SLASKIE podaja taka wersje:Prace rozpoczną się za około 2 miesiące , a w ich pierwszym etapie, przez około 4 miesiące, na ul. 3 Maja w Chorzowie ruch tramwajowy zostanie utrzymany.Kazdy ch... na swoj stroj.Oby nie skonczylo jak przebudowa w Bytomiu na Katowickiej.
leni 234 napisał/a:
zefel
Srutututu majtki z drutu. Jakie zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów. Na chwilę obecną 11-stka kursuje co 15 minut, dla porównania 7-ka, która ma dwa ciągi torów na całej długości linii także kursuje co 15 minut jak zresztą prawie wszystkie linie tramwajowe chyba poza 9-tką która kursuje co 20 minut. Poza tym drugi ciąg będą musieli położyć bliżej fińskich domków bo inaczej rozminą się z fragmentem torów już ułożonym przez ulicę Bytomską. Ciekawe co na to mieszkańcy tych tak bohatersko bronionych w minionych czasach przez obecnego prezydenta nieruchomości jak również mieszkańcy ulicy 3-go maja, bo do ich domów także przybliży się torowisko. No i trzeba będzie wyciąć kilkanaście drzew.
zefel napisał/a:
robertt
Torowisko na 3 maja ma iść środkiem drogi na całej długości. Przed skrzyżowaniem ma zjechać na pas wydzielony.
robertt napisał/a:
gość
Wytnie się pas drzew przy chorzowskiej a i mieszkańcom fińskich domków będzie lepiej jak im tramwaj będzie jeździł bliżej okien
gość napisał/a:
pasażer
Jak dla mnie super pomysł, sam często jeżdżę tą linią.
pasażer napisał/a:
mieszkaniec
Leopold i vovtek81 Kiedy wrócicie na wieś?
mieszkaniec napisał/a:
vovtek81
Ja też mieszkam w Świętochłowicach, jeżeli dla ciebie to wieś :)
vovtek81 napisał/a:
leopold
Mieszkam we wsi Świętochłowice. Charakter tego miasta tworzą tacy wieśniacy jak Ty. Jak głosi wieść gminna wieś z chłopa nie wyjdzie nigdy.
leopold napisał/a:
mieszkaniec
A z twojego musku siano.
mieszkaniec napisał/a:
hag
Budowa torów na zapas? Akurat w tym miejscu? Brzmi jakby dostali kasę z UE i nie wiedzieli co z nią zrobić...
hag napisał/a:
vovtek81
Drugi tor kosztem jezdni ? Linia 11 nie jest oblegana przez pasażerów, decyzja dla mnie dziwna tym bardziej że i tak istnieje "wąskie gardło" ten przejazd pod wiaduktem. Czyli mijanka jak była tak będzie.
vovtek81 napisał/a:
motorniczy
"Linia 11 nie jest oblegana przez pasażerów,"Weź zamilcz.
motorniczy napisał/a:
leopold
Teraz wieczorami jeździ na tej trasie po2 pasażerów jak przepustowość wzrośnie o 100% to będzie już super komfort - jeden pasażer i jeden motorniczy.
leopold napisał/a:
hej
Wieczorami to nawet w 6-tce w katowicach mało jeździ, w godzinach szczytu w 11 jest bardzo dużo osób.
hej napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe