Historyczne tramwaje wracają na śląskie tory. Składy typu N znów będą kursować
Dodano:
Czas czytania: 3 min.

Historyczne tramwaje wracają na śląskie tory. Składy typu N znów będą kursować

Niegdyś kursujące po torowiskach tramwaje typu N wrócą do wożenia pasażerów na wybranych liniach w Chorzowie, Katowicach, Świętochłowicach i Bytomiu po długiej przerwie - zostały wyłączone z użytkowania na początku pandemii Covid-19.

Tramwaje Śląskie SA liczą na duże zainteresowanie miłośników kultowego, zabytkowego transportu publicznego. Rzecznik Tramwajów Śląskich przekonuje, że będzie to wielka atrakcja dla miłośników tradycyjnej komunikacji, w tym również dla każdego pasażera, który chciałby jeszcze raz poczuć atmosferę unikatowych podróży i niejako przenieść się w czasie.

Sama podróż tymi wagonami urzeka, a w tym przypadku dodatkową atrakcją będzie obsługa konduktorska. Członkowie Klubu Miłośników Transportu Miejskiego w Chorzowie, na zlecenie Zarządu Transportu Metropolitalnego będą kasować bilety – zarówno papierowe, jak i elektroniczne. To dla wielu pasażerów dodatkowy smaczek podróży składem historycznych eNek –  mówi rzecznik Tramwajów Śląskich,  Andrzej Zowada.

Gdzie i kiedy można będzie wsiąść do N-ki?

Od soboty, 2 lipca wagon tego typu będzie jeździł m.in. na linii nr 10 kursującej w relacji: Ruda Śląska Chebzie Pętla – Chorzów Wodociągi, zastępującej tymczasowo połączenie linii 11.

Wraca także linia wakacyjna. Składy linii nr 0 w konfiguracji N (N+4ND) wyjadą na trasie Katowice pl. Wolności - Chorzów Stadion Śląski. Właśnie nimi można będzie wybrać się w podróż w każdą niedzielę i święta do 25 września włącznie.

Pozostałymi można będzie jeździć między innymi na linii nr 38 w Bytomiu ulicą Piekarską aż do rozpoczęcia jej remontu na przełomie lipca i sierpnia – wówczas zostanie zawieszona. Wówczas inny wagon typu N skierowany zostanie do obsługi wyżej wspomniany jeden z dwóch składów na linii nr 10, kursującej w relacji: Ruda Śląska Chebzie pętla – Chorzów Wodociągi. Ta zmiana taboru utrzymana zostanie do odwołania.

Najkrótsza linia tramwajowa w Polsce zwraca szczególną uwagę, ponieważ wprowadzenie na trasę zabytkowych N-ek będzie swoistym pożegnaniem przed całkowitą reorganizacją ruchu w tym rejonie.

Zdajemy sobie sprawę, jak linia nr 38 jest ważna dla miłośników komunikacji tramwajowej, dlatego postanowiliśmy na te ostatnie tygodnie przed rozpoczęciem prac, ponownie wprowadzić do jej obsługi naszą eNkę. Będzie więc czas na ostatnie przejazdy, pamiątkowe zdjęcia i nagrania - komentuje Zowada.

 

 

 

Autor / Źródło
Joanna Zegarlicka / Tramwaje Śląskie SA/własne

Komentarze (7) DODAJ

leni 234
Robertt ty widzisz wszystko na czarno,dlaczego Lipiniorze mieliby niszczyc ten wagon-myslisz,ze w innych miastach Slasko-zaglebioskim rejonie nie brakuje wariatow?Wszedzie oni sa,ale ty wybrales wlasnie Lipiny.Mysle ,ze napewno pochodzisz z Chropaczowa,albo ze Sosnowca.
leni 234 napisał/a:
motorniczych7
Jako motorniczy z rejonu R3 prowadząc przed remontem 11 a teraz 10 niestety Robert ma rację jedynie co przebija Lipiny lub trzymają ten sam poziom to Bobrekri i Szopienice ale niestety Lipin nie można bronić.
motorniczych7 napisał/a:
robertt
Piękny wagon 4N. Lipiniorze mogą nie zrozumieć idei skierowania takiego wagonu na trasę. Istna perełka, narażona na zniszczenia ze strony patologii
robertt napisał/a:
lipiniorz
Jesteś [...] i tyle
lipiniorz napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe